SZALONTAI, Matúš

Matúš SZALONTAI sa narodil v roku 29.12. 1991 v Leviciach, navštevoval strednú odbornú školu v Leviciach (odbor grafický dizajn), neskôr Fakultu výtvarných umení (Akadémia umení) v Banskej Bystrici. Vystavoval na viacerých výstavách v Banskej Bystrici a v Žiline a získal niekoľko ocenení, okrem iných aj 1. miesto v kategórii komiks v súťaži na Fandom.sk.

V súčasnej dobe pracuje ako concept artista a ilustrátor vo Fatbot Games. Vytvoril niekoľko obálok kníh a ilustrácií pre vydavateľstvo Argo a ilustroval knihu Prasopolis pod vydavateľstvom Albatros média. Spolupracoval na zaujímavých projektoch pre Artblock a občasne kreslí storyboardy pre Zone media.


Matúš SZALONTAI


O svojom živote a práci hovorí:

"Už na vysokej škole mi učarovala kresba a komiksy a keď som sa pustil do niečoho nového, tieto elementy sa ustavične vynárali. Každá dokončená práca, ktorá mi štýlovo nebola taká blízka, sa pre mňa stala výzvou, z ktorej som sa veľa naučil.

Každé nové médium mi prinieslo trochu odlišný pohľad na umenie, čo sa s odstupom času ukázalo ako pozitívum. Nesmiem samozrejme zabudnúť na možnosť prepájania týchto štýlov a médií, ktoré môžem uplatniť v praxi. Mám rád tradičné umelecké techniky hlave pre ich osobitné čaro a nepovažujem ich za obmedzujúce. Skôr sa stali akýmsi východiskom pre digitálnu tvorbu.

Naučil som sa toho dosť, ale zďaleka nie toľko, koľko by som chcel. Každou kresbou, maľbou, či sochou sa posúvam vpred, zdokonaľujem. Mojou prioritou je robiť veci kvalitne a vždy ich robím najlepšie, ako viem." 


KOMIKSOGRAFIA

2020
VAPORUM: Lockdown, Fatbot Games, M. Szalontai, webcomics, monochrom

2019
MÓRIC - 1. diel, V. Dudlák, M. Drgoňa, M. Szalontaj, M. Schwarz, 15 s., FB, A4

 

DOSIAHNUTÉ VZDELANIE

2015 - 2017
Ukončený magisterský stupeň štúdia Fakulta výtvarných umení (Akadémia umení), Banská Bystrica, odbor/špecializácia: grafika (Voľné výtvarné umenie, vedúci ateliéru: doc. Robert Brun, akad. mal.)

2011 - 2015
Ukončený bakalársky stupeň štúdia Fakulta výtvarných umení (Akadémia umení), Banská Bystrica, odbor/špecializácia: grafika (Grafika-priestor-synergia, vedúci ateliéru: doc. Robert Brun, akad. mal.)

2007 - 2011
Stredná odborná škola Ladislava Bielika v Leviciach (grafický dizajn)


KOLEKTÍVNE VÝSTAVY

2018
FAJN ART 1, Rosenfeldov palác, Žilina

2013
Kebabb 13, Považská galéria umenia, Žilina

2012
Figurama, FX galéria, Banská Bystrica

 

AKCIE  A OCENENIA

2018
Maľuj podľa seba, EMÓCIA Gallery & Caffe Club, Žilina - 2. miesto

2017
Svet na tvoj obraz, portál Fandom.sk,  1. miesto v kategórii komiks, 2. miesto v kategórii komiks, 1. miesto v celkovom hodnotení.

Tento profil a informácie v ňom boli aktualizované a overené samotným autorom, takže ku dátumu publikovania by všetky údaje v ňom zverejnené mali byť aktuálne a korektné.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

HISTÓRIA SLOVENSKÉHO KOMIKSU I.

Mayovky v česko-slovenskom komikse

BUBLINKY 01/1990