Príhovor

"Dovidenia v lepších komiksových časoch, priatelia..."

S týmito slovami sa s komiksovou verejnosťou lúčil za redakciu časopisu Bublinky jeho šéfredaktor a zároveň jedna z najvýznamnejších osobností slovenskej komiksovej tvorby - František Mráz. To bolo v roku 1993. Roky 1993, 1994 a 1995 sa stali symbolmi slovenského komiksu vďaka trom ročníkom Celoslovenských dní comics - národnej súťažnej prehliadky komiksu. Som hrdý na to, že som sa týchto výstav mohol zúčastniť aj ja a tak som ešte zažil tú nádhernú atmosféru komiksového opojenia a ošiaľu. To boli bohužiaľ aj posledné výraznejšie počiny v tejto oblasti a následne na to pôvodný slovenský komiks odumrel. Znechutený týmto vývojom som sa pustil teda inou cestou. Dnes sa však moja cesta a cesta slovenského komiksu znova preťali a ja cítim, že budem môcť svoj dlh komiksu splatiť. Netvrdím, že by sa časy zlepšili, na Slovensku je stále komiksové mŕtvo (ak nerátame pár pokusov, ktoré väčšinou netrvali dlho), rozmach internetu u nás mi však dáva šancu, že slovenský komiks ožije aspoň v takejto forme. Tento komiksový archív má za úlohu postupne mapovať dnes už mĺkve vody slovenského komiksu a dokázať, že pôvodný slovenský komiks bol naozaj na svetovej úrovni a stojí za to, aby opäť povstal.

Preto by som vás chcel vyzvať, ak máte akékoľvek materiály, ktoré by mali byť uverejnené na tomto servri: či už sú to profily autorov, zoznamy komiksov, rozpísané dejové línie komiksov, charakteristiky postáv, neváhajte a dajte mi vedieť. Rád informácie zverejním.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

HISTÓRIA SLOVENSKÉHO KOMIKSU I.

Mayovky v česko-slovenskom komikse

BUBLINKY 01/1990